We ademen zo'n 23.000x per dag. Sta je daar wel eens bij stil?

Bij PuurJenn staat de neusademhaling centraal. Alle ademhalingsoefeningen zijn gebaseerd op de Buteyko-methode. Deze methode helpt je rustiger en gezonder te ademen, waardoor klachten verminderen. Meer energie, minder stress!

Een gezonde neusademhaling zorgt voor een betere zuurstofstroom naar je spieren en organen. Dit heeft te maken met de balans tussen zuurstof en koolzuurstof. Een optimale balans voorkomt verzuring en blessures. Een gezonde ademhaling heeft ook een positief effect op het verminderen van stress, slapeloosheid en hoofdpijn. Maar helpt ook bij het verminderen van koude handen en voeten, artrose, burn-out.

Door aandacht te schenken aan de neusademhaling verdwijnt spanning. Je verlegt je aandacht van alle gedachten in je hoofd (soms wel 50.000 op een dag!) naar je ademhaling, waardoor je je hoofd leegmaakt. Rust in je hoofd. Het gave is dat we de hele dag door ademhalen, dus alle oefeningen kun je ook toepassen in je dagelijkse leven. 

De neusademhaling helpt ook bij je herstel na een grote inspanning, zoals een lange ronde wandelen of hardlopen. De neusademhaling staat centraal bij de Mindful Walk, Mindful Run en Wandelcoaching

Doe de scan Wandelcoaching

Heleen

MIndful walk clinic
"Hele duidelijke uitleg, veel gezelligheid en lol. Ik mediteer vaak, maar heb nog veel kunnen leren van Jennifer, vooral op gebied van ademhaling. Ik zou zo weer met haar op pad gaan." Heleen