De 7 pijlers van PuurJenn

PuurJenn staat voor tijd voor jezelf. Je balans terug vinden in de hectiek van alledag. Plezier krijgen in bewegen en bewust  met aandacht leven in het hier en nu. Centraal staan de 7 pijlers: Bewegen | Bewustwording | Focus | Hier en nu | Ademhaling | Plezier | Balans.

Vitaliteit, bewustwording en meer energie, minder stress!

Mindmap 7 pijlers van PuurJenn

PIJLER 1 BEWEGEN ~ Meer bewegen geeft energie en ontspant tegelijkertijd. Je wordt er blij van, verbetert je slaap, stimuleert de concentratie en helpt om gewicht te verliezen. Buiten is altijd open! Elke dag lopen is goed voor je bloeddruk, je hart en je stofwisseling. Het geeft je meer energie en minder stress. Als je gaat lopen pieker je vanzelf een stuk minder. Ga lekker naar buiten, onthaast, geniet van de geuren en kleuren en kom met nieuwe energie thuis.

Mindful Run Mindful Walk  

Meer lezen over de 8 voordelen van wandelen? Lees mijn blog over de kracht van wandelen

PIJLER 2 BEWUSTWORDING ~ van je gevoel. van je loophouding en van je ademhaling. Van je hoofd naar je hart. Daar bedoel ik mee dat je weer leert luisteren en vertrouwen naar je gevoel en niet naar al die 50.000 verschillende gedachten, die op een dag door je hoofd gaan. Door te voelen, creëer je bewustwording. 

Bekijk recensies

PIJLER 3 FOCUS ~ en concentreer je op 1 ding tegelijk: singletasking. Met je volledige aandacht de dingen om je heen waarnemen.

Focus

PIJLER 4 HIER EN NU ~  Mindfulness: leef in het moment en concentreer op de magie van het moment  Met aandacht voor het moment; voor het hier en nu. Dus niet nadenken over de deadlines op je werk, over de was die nog in de droger moet of de tuin die nog moet worden gesnoeid. Maar lopen met aandacht voor wat je ziet, hoort en ruikt. Schakel je gedachten uit, waardoor je met plezier kunt lopen. Je hoofd kunt leeg lopen en je vol energie thuiskomt. Bij aandacht voor het hier en nu spelen de zintuigen en je neusademhaling een belangrijke rol.

Bekijk cursusdata Neem contact op

PIJLER 5 PLEZIER ~ Een glimlach doet wonderen. Je bloeddruk en stressniveau dalen, schouders ontspannen,  creativiteit en geheugen verbeteren en je voelt je vrolijk. Ook al heb je het nog zo druk, heb je even geen overzicht of zit er iets tegen, vergeet niet te glimlachen. Met PuurJenn werken we aan de loophouding, de ademhaling, focus, concentratie en balans, maar het allerbelangrijkste is dat we met veel plezier lopen. Ontspanning door inspanning.

Plezier

PIJLER 6 ADEMHALING ~ PIJLER 6 ADEMHALING ~ We ademen zo'n 23.000 x per dag.....Sta je hier wel eens bij stil? Een gezonde ademhaling zorgt voor een betere zuurstofstroom naar je spieren en organen. Voorkomt verzuring en blessures. Een rustige ademhaling heeft ook een positief effect op het verminderen van stress, slapeloosheid en hoofdpijn. Bij PuurJenn staat de neusademhaling centraal. Door aandacht te schenken aan de neusademhaling verdwijnt spanning, maak je je hoofd leeg. Een rustige ademhaling geeft rust in je hoofd. Het gave is dat we de hele dag door ademhalen, dus alle oefeningen kun je ook toepassen in je dagelijkse leven. 

Neusademhaling

PIJLER 7 BALANS ~ Evenwicht – bezinnen en observeren. 
Het zijn bijzondere tijden. De grens tussen werk en privé is nog nooit zo vaag geweest. Hoe ga je hiermee om? Levert het je stress, of juist energie? Alles draait om balans.  Tussen werk en privé, tussen uit- en aanstaan, tussen energiegevers en energievreters. Het is belangrijk om de juiste balans te vinden. Pak die balans, pak die grip. 

Balansoefeningen verbeteren je focus, je concentratie en je balans. Focus op je neusademhaling bij het uitvoeren van de vloeiende bewegingen van de oefening en pak je balans! Minder stress, meer energie!

Balans

Bovenstaande 7 pijlers zitten verweven in de coaching en cursussen die ik aanbied. Wandelcoaching is altijd 1 op 1, waarbij we nog meer focussen op die balans, bewustwording en het leven in het hier en nu. Al wandelend komen we tot de kern. De Mindful Run en Mindful Walks zijn 5-weekse cursussen in groepsverband of 1-op-1. Hardlopen of wandelen wordt afgewisseld met oefeningen met betrekking tot de ademhaling, loophouding, bewustwording, yoga oefeningen en krachtoefeningen.

Wandelcoaching Mindful Run/Walk

Ik verzorg ook Mindful Walk als teambuildingactiviteit. Een Mindful Walk is een wandeling van ongeveer een uur op je eigen bedrijfslocatie of daar in de buurt. Een Mindful Walk staat voor meer energie, minder stress, samenwerken en plezier.

Teambuilding

Interesse? Neem contact met me op

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.