De kracht van wandelen

8 voordelen van wandelen

Buiten is altijd open! Ontzettend eenvoudig en verbazingwekkend effectief. Elke dag wandelen verbetert je gezondheid, lichaam en geest. Denk aan je hersenen, stemming, hart, botten en je gewicht. Ga lekker naar buiten, onthaast, geniet van de geuren en kleuren en kom met nieuwe energie thuis. In dee blog beschrijf ik 8 aspecten over de kracht van wandelen.

30 minuten wandelen per dag kan de symptomen van depressiviteit en burn-out met 36% verlagen. Wandelen verlaagt de gevolgen van stress, zoals een hoge bloeddruk. Met wandelen bouw je conditie op, versterk je je botten en spieren en wandelen heeft een positief effect op je gewicht. Wandelen geeft rust. Het haastgevoel in je hoofd wordt minder. Er komt meer zicht voor de natuur, je wordt bewust van je omgeving en van jezelf. 

De kracht van wandelen

HERSENEN ~ Slechts 2 uur per week wandelen verlaagt je kans op een beroerte met 30%.

GEHEUGEN ~ 3x per week 40 min. wandelen beschermt het hersengedeelte dat is gekoppeld aan planning en geheugen.

STEMMING ~ 30 min. per dag wandelen kan de symptomen van depressiviteit met 36% verlagen.

GEZONDHEID ~ 3500 stappen per dag wandelen verlaagt het risico op diabetes met 29%.

Mindful Walk Wandelcoaching

(OVER)GEWICHT ~ 1 uur per dag wandelen verlaagt je risico op obesitas met 50%.

LEVENSDUUR ~75 minuten per week stevig wandelen kan je levensduur met bijna 2 jaar verlengen.

HART ~ De meeste dagen van de week 30 tot 60 min. wandelen verlaagt het risico op hartaandoeningen drastisch.

BOTTEN ~ 4 uur per week wandelen kan het risico op heupfracturen tot wel 43% verminderen.

Over PuurJenn

NATUUR ~ Wandelen ontspant. Zoek een mooie omgeving, denk aan het bos, een park of het strand. Een half uur per dag wandelen verlaagt de gevolgen van stress, zoals een hoge bloeddruk. Met wandelen bouw je conditie op, versterk je je botten en spieren en wandelen heeft een positief effect op je gewicht. Met een uurtje wandelen verbrand je ongeveer 240 kilocalorieën.

natuur

In deze blog benoem ik acht voordelen van wandelen. Voordelen die terugkomen in het coachingtraject en de MIndful walk. Wandelcoaching is altijd 1 op 1, waarbij we nog meer focussen op die balans, bewustwording en het leven in het hier en nu. Al wandelend komen we tot de kern. De Mindful Walk is een 5-weekse cursus in groepsverband of 1-op-1. Wandelen wordt afgewisseld met oefeningen met betrekking tot de ademhaling, loophouding, bewustwording, yoga oefeningen en krachtoefeningen.

Wandelcoaching Mindful Walk

Ik verzorg ook Mindful Walk als teambuildingactiviteit. Een Mindful Walk is een wandeling van ongeveer een uur op je eigen bedrijfslocatie of daar in de buurt. Een Mindful Walk staat voor meer energie, minder stress, samenwerken en plezier.

Teambuilding

Interesse? Neem contact met me op

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.