Ik ben Jennifer Roose, 40 jaar, getrouwd en moeder van 3 kinderen (11, 9 en 6). De combinatie van werk en kinderen gaf me het gevoel van enorme (prestatie) druk. Constant alle ballen omhoog houden. Het gaf me onrust en ik voelde de druk op mijn schouders toenemen.

Hardlopen en wandelen geven me me-time en onthaast momentjes. Een escape uit het dagelijkse drukke leven. Ik stelde mezelf de vraag:

Hoe kan ik lopen, yoga en mijn passie voor organiseren en inspireren samen brengen? 

Als 25-jarige heb ik de opleiding Communicatiewetenschappen in Enschede afgerond (gedragswetenschappen, communicatietechnieken en filosofie). In 2020 heb ik vol enthousiasme de opleidingen tot Wandelcoach en Mindful Run/Walk instructeur afgerond bij Mindful Run Nederland. Ik ben actief lid van Sportrusten en volg de Coachopleiding van Civas. Ik coach vanuit mijn eigen ervaring:

  • Ik wandel al 25 jaar, zoals de 4-daagse van Nijmegen en de 11-strandentocht van de Hartstocht (62km)
  • Vijf jaar geleden ontdekte ik het hardlopen en train momenteel voor mijn 1ste marathon
  • Sinds vijf jaar volg ik Body & Mind lessen: balansoefeningen, ademhaling, focus in het hier en nu
  • 20 jaar werkervaring met deadlines, werkdruk, omgaan met stress en de hectiek van alledag

Ik heb de balans gevonden van de drukte thuis, bewegen in de natuur en stil te staan in het hier en nu. Ik wil jou dit ook laten ervaren. Laten voelen dat het anders kan. Door ademhalingstechnieken toe te passen, te letten op je loophouding en mindfulness oefeningen om je gedachten uit te schakelen en jezelf dat moment van rust te gunnen. Loop je met me mee?

Bij PuurJenn staan 7 pijlers centraal: Bewegen | Bewustwording | Focus | Hier en nu | Ademhaling | Plezier | Balans. Ik heb er een blog over geschreven. Lees deze blog.

PuurJenn

PuurJenn
PuurJenn geeft je beweging | bewustwording | focus | onthaasten | meer energie | minder stress | plezier | genieten

Ademhaling

Ademhaling
We ademen zo'n 23.000 x per dag. Sta je hier wel eens bij stil? Een gezonde ademhaling zorgt voor een betere zuurstofstroom naar je spieren, voorkomt verzuring en blessures. En heeft ook een positief effect op het verminderen van stress, slapeloosheid en hoofdpijn. Bij PuurJenn vormt de neusademhaling de rode draad. We ademhalen de hele dag dus alle oefeningen kun je ook toepassen in je dagelijkse leven.

Mindful

Mindful
50.000 gedachten per dag... Dat is super veel. Bij PuurJenn lopen we met aandacht voor het moment; voor het hier en nu. Dus niet nadenken over de deadlines op je werk. Maar lopen met aandacht voor wat je voelt, ziet, hoort en ruikt. Schakel je gedachten uit, waardoor je met plezier kunt lopen en je met energie thuis komt.
PuurJenn

Wandelen

Wandelen
Wandelen is verbazingwekkend effectief. Elke dag wandelen verbetert je gezondheid, lichaam en geest. Denk aan je hersenen, stemming, hart, botten en je gewicht. Ga lekker naar buiten, onthaast en geniet van de geuren en kleuren.

Hardlopen

Hardlopen
Ik zie hardlopen als buiten spelen. Plezier, me-time en onthaasten. Even weg uit de hectiek van alledag. Ik loop het liefste in de natuur. Kijkend om me heen en sta soms bewust even letterlijk stil.

Zintuigen

Zintuigen
Door de focus te leggen op je zintuigen, haal je de focus weg van alle gedachten en volg je je gevoel.

Balans

Balans
Balansoefeningen verbeteren je focus, je concentratie en je balans. Focus op je neusademhaling bij het uitvoeren van de vloeiende bewegingen van de oefening. Met aandacht voor het hier en nu: bewustwording van het moment. Start je dag met deze oefeningen of pauzeer tijdens het lopen en pak 5 minuten om de balans terug te krijgen. Pak je balans!